"While everybody else shakes my hand, you hold it."

"Who finds a faithful friend, finds a treasure."

För några år sen var de bästa vännerna de som man lekte med dockor med, eller de som fick följa med hem och äta vofflor, eller de man planerade sitt födelsedagsparty med. Man kunde skifta de vännerna mellan dagarna, men ändå kalla varandra för bästa vänner. Nu i efterhand var de inte några bästa vänner, bara vänner.
Ordet bästa vän har fått en ny innebörd för mig, och det är du som har förändrat det. Du är den mest fantastiska tjej jag någonsin har träffat, en tjej man vet är helt unik. Det finns ingen annan som du. Du är strålande vacker från insida och ut, en tjej som alltid sprider så mycket glädje och som alltid bryr sig.
Sen du kom in i mitt liv för några månader sen har mitt liv inte varit sig likt, du har förändrat allt till det bättre, för mig är du min bästa vän. Du finns alltid där och lyssnar, du ser på mig direkt om det har hänt något utan att jag behöver säga något. Du ser rakt igenom mig, du ser den riktiga mig på ett sätt som gamla vänner aldrig har gjort förut. Du stöttar alltid om jag vill göra något, även om det gör så att du kommer i andra hand. Du är så äkta, så ärlig och med dig känner jag mig alltid trygg. Du är så fruktansvärt charmig, så rolig och det går inte en dag utan att man skrattar med dig. Alla våra minnen, alla myskvällar och allt vi har gjort tillsammans. Alla timlånga telefonsamtal om dina superroliga killproblem, om allt annat mellan himmel och jord, om alla i-landsproblem vi har haft, och framför allt alla skratt. Den känslan av trygghet och säkerhet du får mig att känna är ovärderlig, det kan ingen annan ersätta. Det finns ingen som du, du är en äkta vän. En vän jag aldrig vill släppa, och som jag vill skapa tusentals fler minnen med. Minnen vi kan skratta och gråta till om 70 år när vi ligger där på sjukhussängen skrumpna och gamla. För mig är det här en vänskap som jag aldrig har känt förut, en vänskap som kommer hålla förevigt, om båda vill. En vänskap som är så stark och som jag skulle kunna gå igenom helvetet för att försvara. Du är, och kommer förbli ovärderlig.
Nathalie Ericsson, jag älskar dig.
"Sometimes in life, you find a special friend. Someone who changes your life just by being a part of it. Someone who makes you laugh until you can't stop. Someone who makes you believe that there really is good in the world. Someone who convinces you that there really is an unlocked door just waiting for you to open it. This is forever friendship. When you're down and the world seems dark and empty, your forever friend lifts you up in spirit and makes that dark and empty world suddenly seem bright and full. Your forever friend gets you through the hard times, the sad times and the confused times. If you turn and walk away, your forever friend follows. If you lose your way, your forever friend guides you and cheers you on. Your forever friend holds your hand and tells you that everything is going to be okay. And if you find such a friend, you feel happy and complete because you need not worry. You have a forever friend, and forever has no end."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0